לימודי הסבת אקדמאים להוראה


 תוכנית שח”ף

  • מיועדת לבעלי תואר ממוסד אקדמי מוכר

בוגרי ובוגרות שח”ף בעלי תעודת הוראה + תעודת מנחה למידה רגשית-חברתית (S.E.L) יוכלו להנחות ולהוביל את מורי ומורות בתי הספר בתכנון ובפיתוח מקצועי של SEL לרווחת התלמידים והתלמידות.

 

הלימודים אפשריים בכל אחת מתכניות הלימודים במכללה:

תוכניות ההכשרה להוראה בגני ילדים, בביה”ס היסודי, בביה”ס העל־יסודי ובחינוך המיוחד.
ראש התוכנית: ד”ר אלבדור אברהים

היועצת האקדמית של התוכנית ד”ר בבי טורניאנסקי

תוכנית ההכשרה להוראת האומנות – יש לפנות ישירות לראש התוכנית:
עפרה אראל

תוכנית ההכשרה להוראת החינוך הגופני –  יש לפנות ישירות לראש התוכנית:
ד”ר איליה מורגולב

לפרטים והרשמה:
מורן077-8053854

תוכנית שח”ף מאפשרת קבלת תעודת הוראה בשנה

תנאי קבלה

  1. תעודת בוגר מאוניברסיטה מוכרת או ממכללה אקדמית
  2. ציון ממוצע 75 לפחות בלימודי התואר הראשון
  3. ריאיון קבלה
  4. להוראת מדעים, מתמטיקה או פיזיקה, נדרש ציון ממוצע 70 לפחות בלימודי התואר הראשון בתחומי המדעים, ההנדסה והמתמטיקה.
  5. על המעוניינים בהוראת מתמטיקה לעבור מבחן כניסה למתמטיקה.
  6. לנרשמים להוראת מתמטיקה בעל־יסודי מומלץ להשתתף במכינת הקיץ במתמטיקה – מאחר שנדרשת מהם בקיאות בתחומי המתמטיקה ברמה של 5 יח”ל.
  7. אקדמאים שהתואר האקדמי שלהם אינו ממדינת ישראל, חייבים להיבחן במבחן יע”ל ולקבל בו ציון 125 לפחות לפני קבלתם ללימודים.
  8. התמחויות בשפות (אנגלית, עברית וערבית) יש לעמוד בהצלחה במבחן ידע בשפת ההתמחות לאחר הקבלה למכללה

תנאי קבלה ייחודיים להכשרת מורים אקדמאיים דוברי ערבית:

  1. כל המועמדים האקדמאיים דוברי הערבית נדרשים להיבחן במבחן כניסה למכללה בשפה הערבית.
  2. על המועמדים לתוכנית הכשרה להוראת שפה וספרות ערבית לקבל ציון 75 לפחות במבחן הכניסה למכללה בשפה הערבית.
  3. על המועמדים לתוכניות הכשרה להוראת שאר מקצועות ההוראה לקבל ציון 70 לפחות, במבחן כניסה למכללה בשפה הערבית.
  4. מועמדים שהתקבלו ללימודים ולא עברו את מבחן הכניסה בערבית יחויבו במכינה בהיקף של 60 שעות.
    המכינה תתקיים במהלך שנת הלימודים ובתשלום נוסף.
    ציון המעבר ההכרחי במכינה הוא 75.

תוכנית שח”ף (שיתוף חינוכי פעיל) – תוכנית הסבת אקדמאים להוראה

תכנית שח”ף היא תכנית ייחודית של הכשרת אקדמאים להוראה, המייצגת גישה אשר משלבת בין ערכים של אוטונומיה, חופש ואחריות של הלומדים לבין הפן החברתי-תרבותי של החינוך. התוכנית מציעה מסגרות ושיטות לימוד מגוונות המשלימות ומזינות זו את זו.

השם שח”ף מבטא את מאפייניה הבולטים של התכנית:
שיתוף – הלמידה כתהליך של השתתפות ושיתוף בהקשר החברתי-תרבותי של קהילת הלומדים במכללה ובבית הספר
חינוכי – התפתחות הזהות המקצועית כדיאלוג חינוכי בונה משמעות
פעיל – העשייה והמעורבות בהוויה החינוכית כמוקד ללמידה ולמרחב הפעולה

מסגרת הלימודים בתכנית שח”ף – תשפ”ב לימודי ההסבה בכל התוכניות מתחלקים לשני תחומים: 

  • לימודי חינוך והתנסות
  • לימודי התמחות: גיל רך, חינוך מיוחד, התמחויות דיספלינריות לבית ספר יסודי ולבית ספר על-יסודי
  • לימודי חובה

לימודי החינוך וההתנסות יתקיימו בימים ג’ ו-ה’ בין השעות 19:00-8:00.
בימים האחרים ניתן ללמוד התמחויות בהתאם לבחירת המועמד/ת.

ההתנסות בעליסודי אינה מוגבלת ליום ה‘.

לפרטים והרשמה:
מורן077-8053854