תוכנית ההכשרה לבית הספר היסודי (א-ו)


לאחר עמידה בדרישות הקורסים, ההכשרה מקנה:

• ידע תיאורטי ומעשי במכלול סוגיות בנושא לקויות למידה

• אסטרטגיות הוראה ועקרונות הוראה וכלים פרקטיים לקידום תפקודים אקדמיים

• עקרונות הוראה וכלים פרקטיים לקידום תפקודים אקדמיים- אסטרטגיות למידה
  (כגון: מוכנות לכיתה א, מודעות פונולוגית, שטף קריאה, הבעה בכתב ועוד)

• בנייה, יישום והערכה של תוכניות התערבות מותאמות אישית ומתן מענה להיבטים רגשיים וחברתיים

• אפשרות לעבודה עם ילדים עם לקות למידה גם מחוץ למסגרת בית הספר
  (מסגרת פורמליות ומסגרות בלתי פורמליות, מכונים, קליניקות פרטיות ועוד)

• פרקטיקום (יישומי הנלמד) במסגרת התנסות בעבודה עם תלמידים בבית ספר יסודי

לפרטים והרשמה:
רות077-8052500
בת אל077-8043990

 

מכללת קיי מובילה לחינוך
מקצוע לחיים, תוכנית תוססת צעירה, עדכנית ודינמית, תוכנית המכשירה את הסטודנט
להשפיע בטווח הקרוב והרחוק על הצלחתם של ילדים צעירים

בואו ללמוד איתנו, להוביל ולהשפיע

אודות התוכנית

לימודי התואר הראשון (B.Ed.) בתוכנית ההכשרה לבית הספר היסודי מכשירים מחנכים, מורים מקצועיים ומנהיגים, המובילים חדשנות במערכת החינוך.
תוכנית ההכשרה שמה דגש על תהליך ההתפתחות האישי והמקצועי של המתכשר להוראה.
במסגרת הלימודים וההתנסות ניתנת ההזדמנות לגבש תפיסה חינוכית מודעת, המביאה לידי ביטוי את ערכיו ואת ניסיונו של הסטודנט.
התוכנית הכללית מורכבת מלימודי חובה ומלימודי בחירה, והיא תוכנית דינמית, הנעה מן התיאוריה אל המעשה ומן המעשה אל התיאוריה.
תוכנית ההכשרה כוללת לימודים עיוניים ומעשיים באופנים שונים: הרצאות, למידה עצמית, סדנאות דידקטיות והתנסות בפועל בבתי הספר.

הדרכה פדגוגית

הסטודנטים מתנסים בבתי ספר יסודיים ומלווים על ידי מדריכים פדגוגיים מנוסים בהוראה ובמגוון תפקידים בבית הספר היסודי.
בשנת הלימודים השלישית ההתנסות המעשית מתמקדת בתחומי דעת שונים: ספרות, לשון, מקרא, מתמטיקה ומדעים.

לפרטים והרשמה:
רות077-8052500
בת אל077-8043990

 

 

התנסות מעשית

שנת ההכשרה הראשונה: כניסה רכה להתנסות מעשית.

שנת ההכשרה שנייה : הסטודנטים מתנסים בפועל בהוראה בבית הספר היסודי.
נוסף לליווי של המדריך הפדגוגי, יש לכל סטודנט גם מורה מאמנת/מכשירה.
הסטודנטים מצטרפים לכיתה של המורה המאמנת/מכשירה, צופים בשיעורים ולומדים מהמורה כיצד לתכנן שיעור, כיצד ללמד, כיצד להנהיג כיתה ועוד.
כמו כן, הם מתכננים מערכי שיעור ומקבלים משוב מהמורה המאמנת/מכשירה ומהמדריך הפדגוגי.

שנת ההכשרה השלישית: ההתנסות בשנה זו נעשית במודל “אקדמיה-כיתה”.
התוכנית מבוססת על הרציונל של שותפות בין האקדמיה (המכללה) לבין בית הספר כדי להיטיב את תהליכי ההכשרה להוראה.
ההוראה בכיתה נעשית במתכונת של הוראה בצמד (הוראה בקו) כך שכל סטודנט משמש מורה שני בכיתה.
הסטודנטים שותפים לניהול הכיתה, לאסיפות הורים, למפגשי צוות ועוד, וכך הם מגיעים מוכנים יותר למערכת החינוך.

שנת הלימודים הרביעית: בשנה זו, משלבים בין הלימודים במכללה לבין ההתמחות בהוראה (שנת סטאז’).
ייתכנו שינויים

מבנה התוכנית:

התוכנית כוללת 98 נק”ז

  • התמחות ראשית – 26 נק”ז
  • חטיבת לימודי חינוך – 15 נק”ז
  • חטיבה דיסציפלינרית – 15 נק”ז
  • לימודי הכשרה – 36 נק”ז
  • חובת הסמכה – 6 נק”ז

ייתכנו שינויים

כמחנך בבית הספר היסודי אתה מעצב את דור המחר
התלמיד רואה בך דמות משמעותית בהווה ובעתיד

  • המכללה שומרת לעצמה את הזכות לערוך שינויים
  • מספר המקומות מוגבל
  • הרישום לתכנית הנו על בסיס מקום פנוי
  • פתיחת התכנית מותנית במספר הנרשמים

לפרטים והרשמה:
רות077-8052500
בת אל077-8043990